Wednesday 1 January 2014

کاندیدهای اسلامگرا و عاقبت انتخابات - مکث کوتاه


 خواستم یک نکته که امروز هنگام دیدن حمایت بعضی ها از کاندید های اسلامگرا در فیسبوک به ذهنم رخنه کرد، را با دوستان عزیز به اشتراک بگذارم. کاندیدهای اسلامگرا که در لیست نهایی نام شان درج است، اشخاص بدی نیستند. مثلا جناب استاد یک شخصیت خوب و یک تن از علمای هستند که واقعا بالای شان میشود افتخار کرد ولی بیایید کوشش کنیم باریکی زمان را درک کنیم و برای یک بار هم که شده اهداف و افکار کاندیداهای اسلامگرای معزز مان را با اهداف و افکار افراد و دولتهای که تمویل و حمایه کننده دولت که جناب شان میخواهند رئیس اش شوند، مقایسه کنیم. فکر میکنم به بسیار خوبی خواهیم فهمید که چنین کاری امکان پذیر نیست و محال است و جزحیف و میل آرای مردم و زحمات شان (در راستای اخذ کارت رای دهی و آمدن شان تا پایه های صندوقهای رای آنهم  در شرایط دشوار و نا امن. بار شرطا اگر یکی ازین کاندید های محترم رئیس جمهور شوند و آن هم از راه دموکراتیک و آرای مردم (که شخصا این کار را دور از امکان می بینم)، خبرگان و نخبگان سیاسی ما به خوبی از عاقبت چنین کاری آگاه اند چون فکر نمیکنم جریانهای اخیر در مصر و عاقبت دولت محمد مرسی ( اسلامگرا) را به این زودی فراموش کرده باشند.دوستها شاید فکر کنند که دولت مصر کجا و دولت افغانستان کجا، ولی تا جایی که من فکر میکنم چه افکار و منبع الهام اسلامگرایان این دو دولت و چه هم دوستان و منابع حمایوی این دو دولت، همه تقریبا یکسان اند. اگر دوستی فکر میکند در اشتباه  هستم، خواهش میکنم تا نظر بدهد و نقد کند.
سپاس


         عبدالباسط رادمنش  
چهار شنبه، 10 جدی/دی ماه 1392

No comments:

Post a Comment